lördag 15 september 2012

Skördetider/pajtider.





Vi har fyra gamla äppelträd på tomten och vi får ju skämmas lite faktiskt, vi borde ju ha kastrullerna fulla med mos, saft, kräm och allt vad man nu gör med äpplen!? Men det blir liksom inte av, men en sak gör vi i alla fall, vi gör äppelpaj, så även denna lördag. Det här med recept är inte något som jag hålls med, jag knåpar liksom ihop det som verkar gott!! Har tänkt lite på det där med varför jag har så svårt att följa recept, tror att det kan hänga ihop med att jag i största allmänhet har svårt att vara styrd av saker, jag vill alltid ha utrymme för min egen kreativitet. Inte alltid med gott resultat dock, men det är priset man får betala :).
Hoppas ni får en skön lördag, här ska vi snart bege oss till simhallen, inte min favoritplats, men sånt man får stå ut med när man har barn!!
Kramar Madeleine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar